NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 25 oktober, 2008

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 25 oktober, 2008
Skrivet av: Jörgen Tollesson skrivet 2008-10-24, 15:59
Jojje, jag jämförde inte medlemskap i en förening och EU. Jag jämförde ditt sätt att argumentera (Om du är missnöjd med förbundet, så vad gör du här, då? Det här råkar ju faktiskt vara förbundets forum och inget annat.) med somligas påstående att EU-motståndare inte ska delta i EU-valet för att de ogillar EU.
 
För övrigt handlade det inte om medlemskap i en förening, utan om medlemskap i Förbundet - och det är inte frivilligt, eftersom man måste gå ur sin(a) förening(ar) för att slippa att vara förbundsmedlem.
 
Jag ser det inte som patetiskt att lämna ett grovt misskött forum. Patetiskt skulle jag snarare kalla det att stanna kvar i en from förhoppning om att allt ska ordna sig på måndag - när förbundsledningen år efter år har visat att man anser att det är helt i sin ordning att anbytarvärden kan härja fritt, och radera det hon ogillar (även om det inte bryter mot ordningsreglerna) och låta persongrepp ligga kvar (om den som blir påhoppad är 'obekväm' för ledningen).
 
Det går nämligen inte bara att starta nya föreningar - utan också nya forum. Det viktigaste är ju trots allt inte att Släktforskarförbundet har ett väl fungerande forum - utan att det finns ett sådant för landets släktforskare.