NULL Skriv ut sidan - Ordningsregler för våra forum

Anbytarforum

Titel: Ordningsregler för våra forum
Skrivet av: Eva Dahlberg skrivet 2011-11-19, 13:12
Hej Olle! Jag håller också med dig, det stod i de gamla ordningsreglerna som ersattes för en månad sedan. Styrelsen har väl inte ansett att det behövdes längre när de tog beslut om nya den 25 sept 2011 ...  
 
Jag tycker att det är viktigt att tala om vad man redan vet, lika viktigt som att inte dubblera en fråga, eftersom man ofta ser svaret Det visste jag redan när en frågande fått hjälp. Ibland länkar jag till frågor där de redan fått svar eller som visar vad de redan vet, just för att man ska slippa göra onödigt arbete. Men ibland får man då en kommentar från en moderator i mejl ...  
 
Sedan är det ju såklart också så som du skriver, att vi gör det frivilligt, men det är ju roligare att lägga tiden på att söka nya svar åt någon, eller nya sammanhang.
 
Likaså fanns i de gamla reglerna något om hur man kan hänvisa till källor, för att ändå ge exempel - vet jag något från Sveriges dödbok sedan tidigare så är det ju bra att skriva det - eller från en gammal släktutredning eller från tidigare svar ...
 
Hälsningar,
Eva