NULL Skriv ut sidan - Regionala träffar

Anbytarforum

Titel: Regionala träffar
Skrivet av: Jörgen Tollesson skrivet 2008-04-29, 17:14
Ironi, Niclas... Ibland får man onekligen intrycket av att Rötter är redaktörens privata hemsida (inte minst med tanke på det aktuella GF-referatet, eller vad det nu ska kallas). Därav min ironiska kommentar om hans medlemskap i KGF - vilket nog de flesta förstod...
 
Sedan är det alltså mitt fel att aktiviteten är låg i Förbundsforum... Det var värst så inflytelserik man har blivit plötsligt; betalningstvång även för föreningsmedlemmar och undangömda diskussioner som inte ens får skymta förbi under Nytt senaste dygn - vad är väl det i jämförelse med mina inläggs avskräckande verkan...
 
Låt oss då för en stund ägna oss åt lite källkritik - du vet det där som vi båda tycker är viktigt i vår forskning; men det kan faktiskt vara användbart också i andra sammanhang...:
 
Före det här inlägget har jag skrivit sammanlagt tretton (13) inlägg i Förbundsforum sedan det öppnade i februari, fördelade på fyra (4) sidor och skrivna under åtta (8) olika dagar. Av dessa gjordes 0 inlägg i februari, 1 i mars och 12 i april (varav flertalet efter Växjö-mötet, där du mötte de släktforskare som skrämts bort av mig...). Så långt fakta - om nu sådana oväsentligheter har någon betydelse för mytspridandet...
 
Jag försöker numera själv att undvika att skriva i Anbytarforum/Förbundsforum. Men ibland går det bara inte att tiga... Och att jag då inte är så diplomatisk mot förbundsmakthavare som begår övergrepp eller på annat sätt missbrukar sina poster, eller tyst ser på när andra gör det - det har sin naturliga förklaring.
 
Om jag skriver två (2) mejl till forumgruppen och ställer några frågor om det nya Anbytarforum, och får svar från en styrelseledamot som upplyser om att jag är avstängd för mejlbombning (!)...
 
...om jag skriver till styrelsen för att upplysa om att det, tvärtemot vad de påstår, finns en enkel teknisk lösning för att göra Förbundsforum avgiftsfritt trots att Anbytarforum i övrigt är avgiftsbelagt, och får till svar att liknande brev och propåer från mig i fortsättningen endast kommer att bemötas med tystnad, och att jag ägnar mig åt terror som skriver direkt till styrelsen i stället för att gå via min förening...
 
...om anbytarvärden kategoriskt vägrar att plocka bort grova personangrepp på mig i Anbytarforum för att det kräver mycket arbete, men är mycket snabb med saxen om det skrivs om något förbjudet ämne...
 
...om jag offentligt i Förbundets nättidning kallas för avskräde av ingen mindre än förbundsordföranden...
 
...ja, då blir jag som sagt inte precis uppmuntrad att vara diplomatisk i mina kommentarer om förbundsledningen.
 
Och inte heller uppmuntrar det till vidare engagemang för Förbundet...