NULL Skriv ut sidan - Regionala träffar

Anbytarforum

Titel: Regionala träffar
Skrivet av: Niclas Rosenbalck skrivet 2008-04-29, 18:00
Jörgen, det är fortfarande Occams rakkniv du använder när du skriver Sedan är det alltså mitt fel att aktiviteten är låg i Förbundsforum. Lapri! Jag tycker absolut att du ska fortsätta medverka för Sveriges släktforskarförbund - du har en skarp hjärna och en vass penna. Det är dock det sista som jag menar skrämmer bort folk att debattera med dig. Din stilistik kallar du ironisk, men jag skulle hellre säga sarkastisk, men vi bygger väl vår tolkning på olika erfarenheter i livet. Ibland bör man undvika att vara ironisk om man ska nå sympati med vad man vill.  
 
Din Don Quiote-kamp mot Förbundsstyrelsen skulle nog vinna mer på om du engagerade dig i din lokala förening och skaffade sympati ifrån gräsrötterna för vad du vill inom Släktforskarförbundet. Du behövs verkligen för Sveriges släktforskarförbund - och kanske skulle du platsa i en framtida styrelse?  
 
När vi nu kommit in i diskussionen om debatten så nämner du källkritik - och då nappar jag direkt, så låt oss se på vad jag då skrev ovan: Flera av de som närvarade aktar sig dock för att medverka här, på grund av bland annat DIG. Förtydligande: med här - menar jag Rötter, inte Förbundsforum specifikt. För mig är här alltså Rötter - jag ser inte Förbundsforum som något separat, även om tillgängligheten är inskränkt. De som jag vet inte skriver på Anbytarforum och Rötter är alltså släktforskare som jag känt under flera år och som jag träffade på Kronoberg. Deras kontakter med Anbytarforum har mestadels varit som läsare, bland annat av dina inlägg - men givetvis av andras också. De har nämnt för mig om sina upplevelser av Anbytarforum och Rötter, och om debattklimatet här - om att de som läsare sett att det är en hetsk ton på Rötter - ditt namn har då dykt upp - och att de inte vill skriva här av bland annat denna anledning -sticker man ut får man på käften. Denna sistnämnda åsikt om Anbytarforum har jag även fått av mina elever i släktforskarkurser. Man undrar om det ligger någon sanning i vad folk läser in i inlägg ?
 
Det är viktigt att kunna framföra seriösa åsikter till styrelsen utan att de viftar bort dem. Vi är nog rätt ense i våra ståndpunkter här.