NULL Skriv ut sidan - Wiki-Rötter

Anbytarforum

Titel: Wiki-Rötter
Skrivet av: Jonas Magnusson skrivet 2012-05-19, 20:02
Fredrik, om du gör det här för att dra in några kronor på annonsintäkter tror jag du kommer bli grymt besviken. Min sida har några hundra träffar per månad på ett material som är unikt men inte den största kioskvältaren inom släktforskningen. Jag har en donationsfunktion men går givetvis back, inkomsterna täcker inte ens domänregistreringen, men det är oväsentligt för min del.
 
Jag känner till folk som har ett antal tusen besökare per månad i kombination med Google ads, men inte heller det genererar något att hurra över.
 
Din sida, om jag tillåts sia, kommer när den initiala nyfikenhetsvågen lagt sig, ha hundratals besök/månad snarare än tusentals och du kommer kanske dra in några hundringar på årsbasis. Det är min gissning.
 
Därför kan jag tycka att det vore mycket mer välinvesterad tid om du erbjöd dina kunskaper i att programmera webb med CMS till något projekt som behöver den kunskapen. Förmodligen genererar det väldigt lite om ens några pengar, men det tillför ju troligtvis något substansiellt till släktforskningen, vilket inte din nya sida gör. Dessutom slipper du tjafs om upphovsrätt, vinstintresse you name it!