NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 04 juli, 2010

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 04 juli, 2010
Skrivet av: Lotta Nordin skrivet 2009-06-18, 12:16
Utan att veta vad föredraget verkligen innehåller och utan att - uppenbarligen - vara ett dugg insatt i arkeologi och dom olika teorier som finns (ända upp på professorers nivå) om äldre gravskick, så går alltså Michael ut och kritiserar föredragshållaren för dom åsikter Michael tror att han kommer att framföra i sitt föredrag.  
Av inläggen får jag uppfattningen att Michael vill agera som någon sorts självutnämnd polis när det gäller vad han anser lämpligt för andra släktforskare att lyssna på. Den ”von oben”-attityden är tyvärr inte ny.
 
Michael skriver bl. a.:
”Jag vet att detta är ett guilt-by-association-argument och vill därför inte lägga någon större vikt vid det.”
Vill inte lägga någon större vikt vid det? Jaså?
”Guilt by association” kanske vi inte ska gå närmare in på, eftersom det då kan drabba den som kastade den första stenen i glashuset..
 
Och nej, jag känner inte Lars, jag har inte läst något han skrivit och har inte heller hört något av hans föredrag. Jag skulle inte heller få för mig att gå ut och kritisera honom, hans böcker, hans föredrag eller hans åsikter någonstans innan jag bildat mig en egen uppfattning. Jag skulle heller inte, av samma orsaker, få för mig att kritisera dom som engagerat föredragshållaren.