NULL Skriv ut sidan - Hur få in en bild i Nya AF från Porträttfynd?

Anbytarforum

Titel: Hur få in en bild i Nya AF från Porträttfynd?
Skrivet av: Ann-Mari Bäckman skrivet 2016-04-07, 10:11
Är det någon som kan lista ut hur man gör för att lägga in ett foto? Tydligen ska det fungera, eftersom ett par har lagt in kort redan.
Jag vill lägga in ett foto från Rötters Porträttfynd. Vanligtvis brukade jag tidigare kopiera genväg och sedan i AF:s Gamla bilder skriva \link{...... och klistra in det där. Då kunde den som ville se kort och ev gjorda kommentarer till fotot kunna göra det eller så kopierade jag fotot till skrivbordet och bifogade det till dokumentet. Det fungerar inte här.
Nu har jag testat alla möjliga kombinationer, men får inte in fotot (OBS, jag är inloggad)
Under fotot står det Bifoga, välj fil, Där har jag kommit så långt att bildnumret finns med (hämtat fotot från skrivbordet), men hur ska man göra sedan?
Sedan finns över kommentarfältet Infoga bild: Ange internetadress När jag högerklickar på fotot jag vill lägga in från Rötters Porträttfynd, får jag upp en massa förslag. Ska jag välja något av dessa och vilket i så fall?
Någon som kan hjälpa mig med detta? Jag vill helst kunna ibland lägga in ett foto från Rötters Porträttfynd och ibland länka till ett foto där.