NULL Skriv ut sidan - SV: "Nya Anbytarforum"

Anbytarforum

Titel: SV: "Nya Anbytarforum"
Skrivet av: Gunnar Hjortsberg skrivet 2016-04-17, 11:49
Chris Bingefors!
Jag har full förståelse för att program, förr eller senare, blir föråldrade av olika anledningar inte minst av den tekniska utvecklingen inom området. Men när man beslutar sig för att skapa en ny plattform varför är man då så snål med informationen till användarna? Varför gör man inte en enkät bland användarna och ställer frågor om vad som är bra med det gamla och vilka funktioner man saknar och vill ha implementerade i en ny programvara? Många av de problem som nu finns i Nya Anbytarforum kunde man ha undvikit och fått en betydligt bättre respons från användarna inte minst om man kört de båda versionerna parallellt en tid.

Vad gäller all statistik så förstår jag att man med små medel kan få fram dessa uppgifter (man får dem på köpet) men det hjälper ju inte oss användare att hitta vår farfars farfars mor. Att förbundsstyrelsen kan ha nytta av statistiken när man skall fatta olika beslut är förståligt men för oss andra är det, i allmänhet, ”onödigt vetande”.

Det största problemet, som jag upplever, med Nya Anbytarforum är att man inte ser alla svar på en fråga som någon ställt och av den anledningen går miste om en massa information som man ”inte visste att man behövde”. Jag har själv vid flera tillfällen hittat släkt som har kommit upp i en påföljande diskussion av en fråga som annars inte har varit relevant för mig. Nu måste jag ”öppna” ämnet för att se svaren något man inte gör om man inte känner en mycket stor anknytning till frågan/svaren eller frågeställaren/de som svarat och därför kommer man att gå miste om de där tillfälligheterna som kan vara så givande.

Oavsett orsaken till Nya Anbytarforum så har man genom en oprofessionell hantering skapat en massa problem både för oss användare och för de som formar den nya plattformen. Så det ligger ett gediget arbete framöver för att återskapa användarnas förtroende.
Mvh
Gunnar