NULL Skriv ut sidan - SV: "Nya Anbytarforum"

Anbytarforum

Titel: SV: "Nya Anbytarforum"
Skrivet av: Lars Unger skrivet 2016-04-18, 07:01
 Den 15 april 2016 sände jag följande e-post till Daniel Berglund

Som du sett finns det övervägande negativ kritik mot nya anbytarforum.
 
Till vissa delar rör det sig om felrättelser och kompletteringar av funktioner som inte fungerar. Men det allvarliga är att totallösningen inte verkar användarvänlig och genomtänkt. Systemet är heller inte tillräckligt uttestat.
 
Även - om som det sägs - förbättringar kommer att göras successivt, är vi i vart fall några som inte har större förtroende för systemet. Flera av oss användare vill också ha en återgång till det tidigare systemet; ett tapp av informationen sedan nya systemet infördes vid återgång till det tidigare skulle kunna väga lätt mot en massa arbete med ändringar, rättelser och förbättringar i det nya.
 
Det vore därför intressant att höra din och styrelsens uppfattning om hur fortsatt arbete ska ske.
 
Lars Unger
Anbytare




Jag fattar Daniels inlägg som så att "det är så långt vi kan komma med de ekonomiska begränsningar som gäller." Att detta gör att användarna får ett svårnavigerat system, som kräver många klickningar och skrollningar, att göra sökningar på flera nivåer ibland för att hitta en lämplig rubrik att lägga in sina inlägg i, att systemet driftsatts utan tillräcklig provning etc. är synbarligen sådan vi måste finna oss i.
Jag håller med Daniel om att vi som användare inte ska bestämma systemets utseende; de hade däremot kanske inte funnits hinder att då och då ställa frågor om alternativa lösningar under utvecklingsarbetet till oss användare.
Synbarligen är avsikten att låta "systemet ha sin gång" och så anpasse vi oss därefter.


Lasse