NULL Skriv ut sidan - SV: "Nya Anbytarforum"

Anbytarforum

Titel: SV: "Nya Anbytarforum"
Skrivet av: Chris Bingefors skrivet 2016-04-18, 08:37
Tack, Daniel för att du bidrar med tekniskt kunnande och detaljerade erfarenheter av det tidigare systemet. Det stämmer att man just nu jobbar med "senaste dygn" för fullt.


Att byta system eller andra väsentliga delar är tyvärr inte en enkel sak, mina och andras erfarenheter från arbetsplatser är liknande de som nu syns i AF. Inte ens i min dagliga verksamhet, universiteten, med stora IT-avdelningar och hela IT-fakulteter fungerar det smärtfritt. Tvärtom uppstår alltid problem oavsett hur väl man planerar introduktionerna.På mitt jobbi befinner oss just nu i en sådan fas, där enkla,dagliga behov inte fingerar. Ja, det är frustrerande!


Dessutom verkar det som att vissa funktioner är svåra att konstruera,jag har testat ett större antal diskussionsplattformar som användare och de har alltid störande brister i någon form. En annan funktion som är svår är utskrifter,där inte ens professionella jätteprogram (mycket dyra sådana) har fått till en tillfredsställande utskriftsfunktion.


Som sagt, man jobbar för fullt för att få t ex "senaste dygn" att fungera, det fungerade när vi beta-testade som användare, så det borde gå att få igång det.