NULL Skriv ut sidan - SV: "Nya Anbytarforum"

Anbytarforum

Titel: SV: "Nya Anbytarforum"
Skrivet av: Göran Ignell skrivet 2016-04-18, 12:38
Lite funderingar.
Kan inte översikten på startsidan i nya AF göras enklare och mera kompakt genom att ta bort Senaste inlägg i högerkanten? Senaste inlägg här stämmer ju ofta inte ändå.
På startsidans översikt är jag intresserad av inom vilka ämnen som nya inlägg tillkommit sedan jag senast var inne på AF och som jag inte då markerat som lästa. Att då bara visa ett möjligen senaste inlägg inom ämnet är ointressant info.

(Dessutom tog det ett tag för mig att notera att ”knappen” Olästa Inlägg till höger i rubrikraden tydligen visar Senaste inlägg i ”Nya olästa ämnen” inom rubrikområdet. Otydligt!)

Ytterligare en finess skulle vara att få en speciell signal t.ex.ett plus i annan färg (knallrött?) om nya inlägg finns i en diskussion som jag prenumererar på. Signalen skall ligga kvar tills jag markerat inlägget som läst.
Borde jag inte också kunna prenumerera på ett ämne också t.ex. en socken?  Det kan vara intressant att få en signal om att en ny diskussion startats inom ett ämne som jag är intresserad av.

Ovanstående känns inte färdigtänkt, men kanske kan utvecklas mera med nya/andra(s) idéer.
Jag är ute efter att få hjälpmedel att lättare hitta det som är av intresse för mig och som hänt se’n sist och som jag inte markerat som läst.

Synpunkter?