NULL Skriv ut sidan - SV: "Nya Anbytarforum"

Anbytarforum

Titel: SV: "Nya Anbytarforum"
Skrivet av: Hans Olof Johansson skrivet 2016-04-18, 21:59
/---/
På det sättet har det varit ganska klart att Discus måste bytas. Ingen risk att det ramlar ihop över natten men hur länge kan man vänta? 1år? 5? 10? Tja, ett år går ju men det har vi ju gjort.. 5-6 gånger till och med.

Alltså bestämmer man sig till sist för att verkligen byta system och de viktigaste kraven (säger jag, som alltså inte formellt är inblandad) är 1) det ska vara en existerande välkänd forummjukvara, t ex vBulletin, phpBB, SMF eller liknande. 2) Innehållet i gamla forumet ska gå att konvertera, så att inte det nya forumet börjar helt tomt.

Tack för dina synpunkter, Daniel. Tyvärr berör du inte med ett ord det som är orsaken till min och många andras huvudsakliga kritik mot det som skett, nämligen att man plötsligt stängde ett från användarnas synpunkt ganska väl fungerande system och ersatte det med ett system där i stort sett ingenting fungerar tillfredsställande. Jag förstår fortfarande inte varför det var så bråttom att man inte kunde fortsätta med det gamla ytterligare en tid, medan det nya systemet testades och justerades på normalt sätt.

Hur som helst så har jag sagt min mening tillräckligt många gånger, och detta blir därför mitt sista inlägg i detta ärende. Jag är pessimistisk rörande Anbytarforums framtid, men jag hoppas att jag har fel.