NULL Skriv ut sidan - SV: "Nya Anbytarforum"

Anbytarforum

Titel: SV: "Nya Anbytarforum"
Skrivet av: Daniel Berglund skrivet 2016-04-19, 00:28
Tack för dina synpunkter, Daniel. Tyvärr berör du inte med ett ord det som är orsaken till min och många andras huvudsakliga kritik mot det som skett, nämligen att man plötsligt stängde ett från användarnas synpunkt ganska väl fungerande system och ersatte det med ett system där i stort sett ingenting fungerar tillfredsställande. Jag förstår fortfarande inte varför det var så bråttom att man inte kunde fortsätta med det gamla ytterligare en tid, medan det nya systemet testades och justerades på normalt sätt.

Ja, här sätter du fingret på något intressant. För oss som varit "inne" i detta (jag har inte varit direkt inblandad som sagt, men jag är ju moderator och har i övrigt förstås haft någon kontakt med t ex kansliet) så är det inte någon plötslig ändring utan mera något som varit på gång hur länge som helst, ända tills dess någon börjar dra i det och faktiskt åstadkommer ett resultat. T ex hade vi moderatorer ett möte på släktforskardagarna i Karlstad för drygt 1,5 år sedan och diskuterade ett och annat. Den faktiska lösningen kom nog först i höstas, det var betatester i vintras och den genomfördes alltså i mars.

Och så kommer du och säger att det var plötsligt. Okej, det var väl så det uppfattades "utifrån" och då kan vi i efterhand inse att en emailkampanj till alla Anbytarforums användare under hösten hade varit på plats, och likaså en kampanj mot medlemsföreningarna så att de skulle veta vad som är på gång. Inom DIS t ex kunde vi gått ut i våra egna emailutskick och informerat om att det snart händer något.

Nu är det försent att informera i förväg, men det går alltid att informera i efterhand...

Citera
Jag är pessimistisk rörande Anbytarforums framtid, men jag hoppas att jag har fel.

Det hoppas jag också.  :)