NULL Skriv ut sidan - Anders Ersson och Anna Hindricsdotters födelseort i Skederid?

Anbytarforum

Titel: Anders Ersson och Anna Hindricsdotters födelseort i Skederid?
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2016-05-02, 21:29
Hej släktforskarna!

Jag behöver er hjälper om Anders Ersson f.1743 och Anna Hindricsdotter f.1742?

Anders Ersson f.1743-10-01 i Edebo och Anna Hindricsdotter f.1742(saknas födelseort)? Jag försökte hittade Anders Erssons födelseort 1743 i Edebo och Skederid men det finns inte hans födelsebok? De flyttade från Edsbro 1771 till Skederid.
Jag hittade ingen husförhör i Edsbro 1770 talet eftersom det skulle Anders och Anna fick barn Cajsa och Eric i Edsbro på födelseböcker men hittade jag inte dem också.



Anders Ersson och Anna Hindricsdotter fick dotter Cajsa f.1767(saknas födelseort) och son Eric f.1770(saknas födelseort). Jag hittade inte båda födelsebok i Edsbro?



Hur ska jag gå vidare lite bakåt tiden längre eftersom jag är nyfiken på Anders Erssons föräldrar och Anna Hindricsdotter också?

De fick sju barnen i gemensamma tills Anna Hindricsdotter gick bort 1796 i Boda,Skederid. Senare år han omgift med Stina Jansdotter f.1755 6/7 i Skederid.

Anders Ersson och Anna Hindricsdotter bodde i Grindstugan,Skederid(hfl AI:2 1766-1772 bild 930/sid 173). De bodde fram hela sitt livet i Boda,Skederid. Anders Ersson gick bort 1818-10-31 i Skederid, Boda.



Han står i husförhör som han skulle föddes 1743-10-01 i Edebo så jag hittade inte honom. Kanske präst skrev fel på hans födelsebok i Edebo och kanske egentligen skulle han föddes i Skederid?


Hoppas att någon av er som kan hjälper mig att gå vidare lite bakåt tiden längre i husförhör? Jag har försökt letade efter Anders Ersson och Anna Hindricsdotters vigselbok i Edsbro 1765-1766 men finns ingen info om dem?


Kanske jag har missat födelsebok eller husförhör? Det är roligt att få veta lite mera om Anders Erssons föräldrar och Anna Hindricsdotters föräldrar också!




Vänliga hälsningar
Andreas Lindblom