NULL Skriv ut sidan - SV: "Nya Anbytarforum"

Anbytarforum

Titel: SV: "Nya Anbytarforum"
Skrivet av: Helene Jorsell skrivet 2016-05-04, 18:44
Jag vet inte om detta hamnar rätt då jag är en fullständig rudis på nya forumet. Jag läser att några har problem med att de inte får mail om nya inlägg på de ämnen de prenumererar på. Mitt problem är motsatsen. Jag har aldrig prenumererat på några ämnen, släktnamn eller enskilda trådar men nu rasar det in mail som meddelar att nya inlägg har gjorts i "mina" ämnen och trådar men ffa att olika ämnen/trådar/namn har flyttats. Jag skannade snabbt av vad som sägs om Anbytarforums drift men jag kunde inte se att detta problem har dryftas. Däremot framgår det att det är vårstädning av forumet vilket förklarar alla mail om flyttade ämnen.

Jag har gått in på min profil för att kolla inställningarna men som jag själv misstänkte så har jag inte begärt någon prenumeration. Ingen box eller val är markerad men det gör också att jag inte kan ändra i min profil avseende prenumerationerna eftersom det där ser ut som om jag inte prenumererar på något. Nedanför dessa valmöjligheter, listas på tre sidor, ämnen och trådar som jag ska ha begärt underrättelse för. Det har jag aldrig gjort. Man kan bocka i alla ämnen och därefter klicka på "säg upp prenumerationen" men det fungerar inte. Alla trådar ligger kvar som sådana jag ska ha begärt underrättelse för. I mailen som rasar in kan man avbryta prenumerationen från Anbytarforum men då blockerar man avsändaren?!. Klickar man på "avbryta prenumerationen" får man följande meddelande:

"Blockera den här avsändaren
Anbytarforum har inte gett oss någon information som du kan använda för att säga upp prenumerationen. Därför kommer vi att blockera allt som skickas från följande avsändare: anbytare@genealogi.se

Ta också bort allt från Anbytarforum i mappen Inkorgen"

Jag har gjort drygt 6200 inlägg på AF och med tanke på den stora vårstädninge så kommer min mailbox att bli överfull. Är därför tacksam för råd eller hjälp.  :-\
mvh Helene