NULL Skriv ut sidan - SV: "Nya Anbytarforum"

Anbytarforum

Titel: SV: "Nya Anbytarforum"
Skrivet av: Henrik Mosén skrivet 2016-05-06, 01:00

Förändringar är uppenbarligen jobbiga ibland, men...

Det nya Anbytarforum är verkligen inte särskilt bra, åtminstone inte den del som jag har utnyttjat.


Jag har sedan många år velat titta på senaste dygnets, eller de senaste dygnens inlägg och då var överskådligheten ju helt acceptabel med det gamla forumets gränssnitt. Med det nya så får man ju ingen som helst överblick, en helt osannolik försämring i mina ögon. Suget att gå in och titta på Anbytarforum har minskat till en närapå obefintlig nivå bara för att det blivit så mycket svårare att se vad för diskussioner som pågår och hur diskussionens vågor går.


Jag har tittat lite på en del inlägg ovan, och det finns ju en del rätt kritiska sådana. Ofta tänker jag att det är väl bara bakåtsträvare som inte förstår att saker och ting måste förändras/förbättras etc..., men detta kan inte vara ett steg i rätt riktning! I så fall måste det steget vända i luften och gå åt något helt annat håll. Hur man kan starta upp ett forum med den här minimala graden av överskådlighet är ju näst intill obegripligt.


Det värsta av allt är ju att knappt någon kommer att se det här inlägget - bara om man vet vad man är intresserad av och sedan sitter och rullar i en diskussion kan man se vad folk skriver... Förut gick det ju snabbt att se vad som var poppis att diskutera och vad som redan fått svar... För en användare som mig, som sällan skriver frågor men då och då svarar på frågor, så är det ju väldigt intressant att se om en fråga/inlägg redan fått ett svar eller inte.


Nåja, det är väl sånt här som visar att trots att man känner sig rätt ung i sinnet, så är man nog ändå på väg att bli en grinig gammal gubbe. Kanske är den nya plattformen tänkt att filtrera bort mig och mina gelikar. Det funkar i så fall rätt bra på mig.


Bästa natthälsningar!