NULL Skriv ut sidan - SV: "Nya Anbytarforum"

Anbytarforum

Titel: SV: "Nya Anbytarforum"
Skrivet av: Daniel Berglund skrivet 2016-05-13, 23:03
Jag saknar dock en enkel funktion direkt i Anbytarforums ordinarie användargränssnitt där jag kan välja att få fram både senaste lästa och olästa inlägg/ämnen inom mitt intresseområde. Förmodligen eller förhoppningsvis har jag missat något.

Jag tippar det blir så här:

Antingen använder man standardfunktionen "Nya olästa ämnen" som i SMF har den egenheten att när man läst ämnet/tråden ifråga försvinner det från listan. Det tycker jag själv är ganska irriterande, men SMF fungerar så. I t ex vBulletin försvinner inte ämnet utan är kvar i listan - ämnen med olästa inlägg skrivs i fetstil, och ämnen där alla inlägg är lästa av mig skrivs med vanlig stil.

Eller så använder man den för Anbytarforum speciella funktionen "Nytt senaste dygnet". Då syns alla inlägg som är nya under senaste dygnet och en trädstruktur visar i vilken tråd de hör hemma. Denna funktion fungerar alltså inte så bra just nu, vilket är lite konstigt för den fungerade bra under betatesterna vill jag minnas. Men något verkar ha gått sönder sedan dess.

Hursomhelst tycker jag att det just för stunden fungerar ganska bra att gå in via "Nya olästa ämnen" - http://forum.genealogi.se/index.php?action=unread - och se vad som kommit in. När sedan "Nytt senaste dygnet" fungerar som avsett blir det nog riktigt bra.