NULL Skriv ut sidan - SV: "Nya Anbytarforum"

Anbytarforum

Titel: SV: "Nya Anbytarforum"
Skrivet av: Lars-Åke Johansson skrivet 2016-05-14, 19:07

Det finns en ordningsregel:
Innan du skriver en fråga på forumet - sök igenom Anbytarforum och Rötter efter svaret på frågan. Svaret på din fråga kanske redan finns!

Vem följer denna ordningsregel?
Jag tror att varje anbytare, som stött på problem i sin släktforskning och behöver hjälp att komma vidare, skriver ner sitt problem som ett inlägg här och postar det med detsamma. Inom  en inte alltför lång väntetid föreligger ett svar här från någon duktig "hjälpare". (Har själv fått svar på rekordtiden 4 minuter efter tidpunkten för postandet.).


Att leta igenom Anbytarforums 1,4 miljoner arkiverade inlägg, även med en perfekt fungerande sökmotor, innan man ställer ut problemet här vill jag nog påstå att ingen gör, eller har jag fel??
Det går alltså betydligt snabbare att skicka in problemet här och få ett svar än det tar att söka igenom Af.


Jag har manuellt sökt igenom Af:s arkiv avseende släktforskningen till mitt eget släktträd för att hitta inlägg, som andra skrivit och som jag skulle kunna ha nytta av. Jag har inte hittat ett enda inlägg, vilket alltså betyder att jag är ensam forskare för mitt eget släktträd här på Af..(Däremot har jag i andra släktforskarprogram genom funktionen "Sök i andras släktträd" haft stor framgång. )


Jag upplever att betydelsen av Anbytarforum som  arkiv är överdriven.


Lars-Åke