NULL Skriv ut sidan - SV: Charlotta Teresia Englund, Idenor, född 1879

Anbytarforum

Titel: SV: Charlotta Teresia Englund, Idenor, född 1879
Skrivet av: Orin Beebe skrivet 2016-11-05, 01:29
Hej Min Stora farfar var Per Englund. Jonas Godfreid Englund (Fred) min farfar, kom den sista nyfödda barnet till Nordamerika med sin syster Charlotta och hans andra bror De bosatte sig på en gård i Saskatchewan. Jonas gift Edith CARLBERG och de tog upp en familj i Sask. Min mor Edna Christine Englund var den förstfödde (gift Rupery Beebe). Edith Carlberg dog 1934 och strax efter det att hela familjen flyttade västerut till British Columbia Kanada. Charlotte, Freds syster gifte John Pearson och de drev en butik i Osage, Sask tills prärien damm stormar fick alltför dåligt. De flyttade till USA. Jag har några bilder av henne och de andra familjemedlemmarna tillsammans med en bild av Per och Lisa. Jag försöker att hitta mer information om vår familjehistoria i Sverige och försöker identifiera några svenska bilder eftersom det inte finns någon information om dem. Tveka inte att kontakta mig om du vill dela någon information om ENGLUND / CARLBERG familjehistoria. Orin Beebe från British Columbia. (Använder Google Översätt )