NULL Skriv ut sidan - Slätthög, Ingrid Jonsdotters föräldrar, far och mor föräldrar - hittar inte i några register

Anbytarforum

Titel: Slätthög, Ingrid Jonsdotters föräldrar, far och mor föräldrar - hittar inte i några register
Skrivet av: Gunnel Hansson skrivet 2017-05-10, 21:08
Ingrids föräldrar är Kristin Larsdotter född ung. 1701 och Jon Matthisson, född ung. 1697, hittas i Husförhörslängder och längden med hennes födelse med sen är det omöjligt att gå vidare. Det blir naturligtvis svårare och svårare att gå längre tillbaks i tiden men eftersom det finns Husförhörslängder från ungefär tiden föräldrarna föddes så har jag ett litet hopp att det kanske finns någon information någonstans eller att någon person redan vet något som även inkluderar informationen angående far- och mor föräldrarna.

Har kollat Slätthögs kyrkoarkiv för 1707-09 SE/VALA/00342/KIa/1 där jag endast har funnit en Lars som hette Jonsson och var gift med en Lisbet Danielsdotter - Bild 21.

Sedan gick jag in på Slätthögs Födelse-och dopböcker 1694-1745 / 1994 - 1707 SE/VALA/00342/CI/1 men den är också mycket svårläst.

Bifogar utdrag som jag har från tiden när Ingrid föddes (kanske hennes namn inte är liknande Ingrid, lite svårt att tyda men jag låter det stå som det om ingen kan tyda det till något annat).

Håller tummarna. Hälsningar Gunnel