NULL Skriv ut sidan - Nyfiken på TNG

Anbytarforum

Titel: Nyfiken på TNG
Skrivet av: Allan Kvalevaag skrivet 2018-01-17, 13:47
Jag har blivit nyfiken på att använda TNG och har några frågor: Hoppas någon kan svara och komma med bra tips.

•   Antavlor kan dessa visa födelse- och döds datum?
•   Det kommer en EU dataskyddsförordning (GPDR) där levande personer måste ge tillstånd att visa data. Kan man låta trädet synas utan levande personer och efter inloggning av behöriga se resten av all data? Kan behörigheten ställas in efter behov, bara läsa och/eller redigera?
•   Jag använder Word Press för min site (www.kvalevaag.se) och vill bara använda TNG för visning av trädet via import av GEDCOM. Är det möjligt att konfigurera TNG för bara hantera GEDCOM filers import och visning av släktträdet? Dvs inget runtomkring artiklar, fotoalbum etc. Vill ha ett avskalat TNG med bara trädet.
•   Jag använder programmet Min Släkt för min släktforskning vilket gör att jag inte är beroende av ett alltid fungerande nät. Exporterar idag med Min släkt html sidor som har ett relativt trubbigt verktyg, speciellt då jag har 65 000 poster. Med detta sagt hur hanterar TNG stora GED filer? I mitt fall just nu 38 MB stor GED fil. Finns det begränsningar?
•   Vid import av GED fil till TNG saknar den naturligtvis bilder kopplade till posterna eller? Finns det en egen mappstruktur för bilder i TNG som man vill skall ingå eller sköter TNG om detta också? Har sett lite deras demo och där verkar det funka bra.

//Allan