NULL Skriv ut sidan - SV: Boye

Anbytarforum

Titel: SV: Boye
Skrivet av: Åsa Eriksson skrivet 2018-01-17, 20:33
Tack för all hjälp Britt-Marie 👍🏽

Jag kan inte svara på alla dina frågor då detta inte är mitt forskningsområde. Dessutom är inte kyrkböckerna särskilt informativa på Marstrand vid denna tidsperiod. Kanske du ska ställa dina frågor under Marstrand istället för att få bättre hjälp.

Jag ska ge dig de sista uppgifterna jag funnit gällande Carl Peter Teides Boij. I AI:4 Marstrand hus nr 164 s 29 står det att Carl Peter Boij är död den 3:e och begravd den 8 november i Helsingör. Året bör vara 1823. Sonen Carl Peter flyttar 1823-03-13 till Kärringön, Lovisa Charlotta flyttade till Uddevalla 1820-11-06.

I AI:1 Marstrand s 668 (1778) finns fiskaren Carl Andersson, 28 år född på Marstrand, hans hustru Cecilia Andersdotter, 29 år född i Ellös (Morlanda). Senare har det hela tiden stått att hon är född på Marstrand i hfl. Det finns en Cicela född 1749-07-24 Ellös, dotter till Anders Olsson och S.....Olsdotter (C:2 Morlanda s 81). Carl Andersson som är den mest intressanta och troligen morbror till Anna Christina, kan jag inte återfinna i Marstrands fb. Inte heller har jag funnit en vigsel för Carl och Cecilia.

Med vänlig hälsning

Britt-Marie