NULL Skriv ut sidan - SV: Anbytarforums innehåll

Anbytarforum

Titel: SV: Anbytarforums innehåll
Skrivet av: Jörgen Tollesson skrivet 2018-05-16, 20:30
Det sista stycket i ditt inlägg (#60) är jag helt enig i, Maud. Det stämmer ju också med vad jag skrev i går (#53). Det är därför jag har lagt till mitt riktiga namn som en "personlig text" - för att 'återta' mina egna inlägg och samtidigt slippa krångla med ett långt användarnamn.

Den som vill läsa mer om vilka regler som gäller, kan gärna läsa vad jag skriver om Dataskyddsförordningen (GDPR) (http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/1420/63278.shtml) i Arkivguidens Forum. Där förklarar jag varför jag inte kommer att införa samma dumheter i AGF, och länkar till olika sidor hos Datainspektionen - och de är nog lite bättre insatta än Släktforskarförbundets ledning...  :D

F.ö. hjälper jag gärna släktforskare som har kört fast eller behöver tips och råd - och jag har hjälpt många genom årens lopp, både här och i AGF, och ofta lagt ned mycket tid på att lösa olika gåtor. Och det är verkligen ingen uppoffring; tvärtom ett rent nöje - men jag skulle inte kunna tänka mig att lägga tid och möda på att hjälpa till med någons släktforskning om frågeställaren tycker att den "personliga marknadsföringen" är viktigare än att jag får veta vem jag hjälper. Man kan diskutera släktforskning i Flashback också...  :)