NULL Skriv ut sidan - SV: Södermanland Dunker Vigsel (Marriages) 1706 - 1764 (C:2) Bild: 162 Sid: 156

Anbytarforum

Titel: SV: Södermanland Dunker Vigsel (Marriages) 1706 - 1764 (C:2) Bild: 162 Sid: 156
Skrivet av: Tina Croff skrivet 2018-12-05, 19:29
Roligt att kanske få in lite nya vinklar i fallet PPA.

Jag har någonstans in den växande högen "To do list" lite anteckningar om att försöka hitta släktingar (bröder, systrar etc till PPA. Detta får jag skriva lite ur minnet och lite från den utmärkta sidan Släkter och gårdar om Strängnäs då jag inte för stunden inte hittar anteckningarna.

Strängnäs är ju vid tiden en ganska liten stad, hur många Apelqvistar kan det finnas som inte är besläktade och finns det fler Apelqvistar i socknarna runt omkring?

I Strängnäs finner man en Carl Apelqvist (f. 1690-fader/farbror?) på tomt nr 44 åren 1753-1780. Modern är nämnd i något fall och ska vara född 1709. Här är några av barnen, kanske syskon eller kusiner till PPA?:

Lena f. 1745
Maria Lisa f. 1747
Anna Maria f. 1750
Carl f. 1752.
 
I inlägget ovanför dig skrev jag att PPA kallas för Ullsjömannen när han dör, det ska vara Ulljömannen (utan s:et) Jag har ännu inte lyckats hitta en plats med detta namn...

Bara lite tankar nerklottrade, fler frågor än svar tyvärr//Tina