NULL Skriv ut sidan - SV: Söker info om August Sandström f 1821

Anbytarforum

Titel: SV: Söker info om August Sandström f 1821
Skrivet av: Joel Vogler skrivet 2019-02-04, 16:56
Du hade beklagligtvis missat att tala om var du hämtat Augusts födelseuppgifter. Jag löste problemet genom att söka på namn + datum i AD och fick flera hänvisningar till Tölö socken. Provade med [Tölö AI:14 sid. 305] och minsann, där fanns både August och Aurora. Längst ut till höger på uppslaget såg jag en intressant info, nämligen att de flyttat till Fässberg 19/10 1883.

Då tog jag fram Fässbergs in- och utflyttningslängd för 1883 [Fässberg B:3], letade på bild 198 fram familjen och fick där informationen att den återfinns på sid 756 i husförhörslängden. Alltså plockade jag fram [Fässberg AI:33 sid.756] och såg längst ut till höger noteringen N L 774. Denna ledde till nya längden [Fässberg AI:36 sid.774] där jag längst till höger på vänstersidan såg en uppgift om att August dött 90 20/12. Givetvis tog jag då fram död- och begravningsboken [Fässberg F:3] och kunde på bild 15 läsa önskad info om dödsfallet.

Sedan fortsatte jag genom att läsa informationen längst ut till höger på uppslaget i längden [Fässberg AI:36 sid.774] som ledde mig till [Fässberg AIIa:3 sid.758] för vidare spårning av Aurora.