NULL Skriv ut sidan - SV: Family Search

Anbytarforum

Titel: SV: Family Search
Skrivet av: Per Göthe skrivet 2019-02-11, 23:16
Jag för min del råkade ut för en del situationer på detta där en anmoder angavs vara gift med en helt annan man (någon annan fyllt i detta), tog väck den korrekta mannen som då jag hade fyllt i (både när barnen föddes, hon gifte sig och dödsrunan efter henne nämnde just den man jag satte på hrnne) och detta rörde sig INTE om ren felstavning eftersom den Anders hade blivit Ingmar eller någon dylika felgrej (en helt annan man med andra ord), sedan så har jag ett enormt Fotogalleri efter min Farmors Mormor från hnnes 60 Års dag (1908) , tack vare att hennes ena döttrar (som jag ju vet vem, det fotot är ju helt identifierat) hade skrivit det på baksidan, men det fanns även fotografier (en del helt namngivna andra inte) från USA och plötsligt var det ett sådant träd som kom in på mitt, det visade sig då vara min Farmors Mormors syster som hade gift sig i USA och dessa 2 "nyfödda" barn som stod med namn och allting bak på fanns där (nu vet jag att dessa är min Farmors Mormors systers Barn) så jag la in dessa bilder under respektive namn varvid den sedan togs väck från det trädet (?) , men hade jag varit dessa och verkligen intresserad av det Svenska ursprunget så hade jag verkligen reagerat när  någon kan svara med sådana foton t.o.m. och tänk då på att de är från 1895-1903 (på ett ung.) och jag sedan dessutom lägger ut fler anor då tycker jag inte att de borde ta väck det, skulle de inte vilja ha bilderna där så hade de ju bara behövt kontakta mig i stället och bett mig att ta väck dessa, sedan så borde de ju tycka att det skulle vara skoj att få dessa (lätt att scanna och skicka ju), men den är dessvärre inte så pålitlig som den verkar dessutom.