NULL Skriv ut sidan - SV: Emporagrius

Anbytarforum

Titel: SV: Emporagrius
Skrivet av: Jan M Keus skrivet 2019-03-15, 15:11
Hei Niklas,
Du skrev: Torsten Gabriel född 1720 var 31 år 1751, om man kan hitta en bouppteckning efter ett syskon eller syskonbarn kanske man kan lösa det.
[/size]
[/size]Jeg liker ditt forslag, som muligens kan løse problemet. Jeg hadde i utgangspunkt konsentrert meg på at en av sønnene til AET kunnevære far til den hollandske Gabriel. Men å "utnevne" Torsten Gabriel Torgstedt til å være far, kan være helt riktig. Problemet er bare at vi (jeg?) ikke finner noen opplysninger om Torsten Gabriel.
[/size]Ikke i Stockholm Stadsarkivet, og ikke på Family Search. Dette kan jo ha sin årsak i at han forlot Sverige tidlig og dessuten aldrig hadde bosted i Stockholm.
[/size]Jeg har dessverre ikke tilgang til Arkiv Digital, hjemmefra. Så da er jeg avhengig av mine gode svenske med-forskare her på Anbyttarforum.

[/size]At den hollandske Gabriel er dokumentert født i Stockholm har forvirret meg, fordi Torsten Gabriel ble jo døpt i Malsta sokn. Med mindre Malsta regnes som Stockholm, og ikke Norrtälje.

[/size]Her fra dåpsinnføring til sønnen Petrus:
[/size]Die 16 martii baptizatus est Aaron Filius illegitimus Gabriëlis Torgerstedt Stokholmiensis, et Henricha; vulgo Hendrine :/ Otten, ex Hilvarenbeeck.
[/font][/size]Bron:  [/size]Regionaal archief Tilburg, DTB van Hilvarenbeek 1587-1839: 16 martii 1768

[/size]Hilsen
JanM


[/size]
[/size]
[/font]