NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2000-02-07

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2000-02-07
Skrivet av: Morgan Mojje Nilsson skrivet 1999-11-21, 15:03
Hej Eva!
 
TACK SÅ VÄLDIGT MYCKET FÖR ALL HJÄLP MED MIN SLÄKT OLAUSSON.
 
Tyvärr, verkar det som om min förfrågan här inne stött på patrull. Vissa anser att jag som släktforskare skulle klara av att läsa mickrokort, film osv... självklart kan jag det. Det gjorde jag under hela min forskning rörande släkten Larm. Jag kom ner till 1760 då den släkten är en vanlig släkt med soldater och glasblåsare, svårt att komma längre där helt enkelt. När jag arbetade med släkten Larm träffade jag en Norrman som hjälpte mig väldigt, han kände dagens Larm från Norge (Bergen) och vi har hjälpt varandra.
 
Jag såg en helt ny möjlighet att kunna slänga ut frågor här och få en stomme i mitt letande, som en journalist samla fakta helt enkelt. Men tyvärr verkar det inte så bra att göra så. Christian tror tex att jag inte kollar själv, att jag utnyttjar folk utan att betala, visst men nästa gång kanske det blir tvärtom, Som sagt var så var det för att jag inte kände mig mogen att kontakta min farmor, inte än, ville kanske komma med lite för att få igång henne. Hon är i dag 81 år och ingen vet längre hur länge hon lever. Att jag ville få ihop lite snabba informationer att visa tycker jag inte är fel, som vissa tycker. Tack så väldigt mycket Eva, jag lovar att jag inte ska besvära mer.
 
Hälsningar Morgan Nilsson