NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 18 juni, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 18 juni, 2009
Skrivet av: Richard Nordin skrivet 2009-02-04, 00:03
Hej och tack för hjälpen.
Ursäkta för min nybörjaraktiga klumpighet. Patronymikon..... t.o.m orden är för mig okända.
Gjorde mig faktiskt till och flyttade min fråga till dig Lasse från Engholm, för att jag inte ville göra fel med vilje och ha diskussionen om en Larsson under Engholm.
Har riktigt fastnat för detta nu och skall gå nybörjarkurs och börja forska på djupet.
Har tyvärr inte all tid i världen då man är Mitt i livet så att säga. Passar väl bra här där det pratas mest död ;)
Men jag tänker samtidigt att om jag nu har namn och år på de närmaste personerna så kan jag ta med mig papper och penna till mina FF FM för att få höra lite berättelser om personerna, livet på den tiden, äktenskapen som brast, husen, jobben och levernet.
Hur som helst - Tack så väldigt mycket, nu har jag mycket info att bearbeta för framtiden.
Det skall väl vara ett led till på Olof Adolf Larssons sida då, eftersom vi är på Larsson-släkten här ;)
Tror det var min MF Gösta Larsson (längst upp på denna sida om SLÄKTEN Larsson)som gjorde mig intresserad av detta då han berättade om flottningen vid Ljungan, lördagsdanserna, rallarslagsmålen, Svarta bibeln, spökberättelser och annat de pratade om när inte TV´n förstörde folks fantasi.