NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-04-30

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-04-30
Skrivet av: Elsie Olson skrivet 2004-04-30, 11:30
Hej igen Anders!
 
Tack för ditt svar!
 
Det skulle vara intressant att få reda på om du har några ytterligare uppgifter (annat än födelsenotisen) om denne Joen Svensson? För jag är fortfarande inne på min egen teori om att det står ”Ingri” istället, visserligen ser första bokstaven i födelsenotisen ut att vara ett ”J”, men jag har även sett att ”I” ibland också har skrivits på det här sättet (i andra födelsenotiser för Madesjö). Det verkar också som att man inte har fått plats med hela namnet på raden, utan fortsatt ”lite snett uppåt”! Och visst står det väl ”Sväns dotter i Köpstaden: ”?
Men eftersom det är mycket lätt att feltolka uppgifter, då de är både svårlästa och svårtydda,
kan jag naturligtvis ha fel!
 
För att underbygga min egen terori ytterligare, har jag också kollat igenom Måns Nilsson & ”Ingri” Svensdotters i Jonsrys barns födelsenotiser, och här förekommer både ”Olof i Resebo” (Olof Jöransson), ”hustru Karin i Resebo” (Karin Svensdotter) och ”hustru Karin i Köpstaden” (Sven Olofssons hustru), så på något sätt tror jag ändå att ett släktskap mellan dessa personer existerade.
 
Vänliga hälsningar,
Elsie Olson