NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-09-15

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-09-15
Skrivet av: Ing-Marie Pihlström skrivet 2004-06-18, 15:24
Jag söker min ffffff fjärdingsman Berge Perssons far. Har försökt på alla möjliga sätt: microkort och nu allra sist bad jag om hjälp hos Landsarkivet i Vadstena. De talade om för mig vad jag redan visste nämligen om hur familjen såg ut under Kolsbygd i Madesjö hfl 1755-1788.
Berge Persson, 1729, hh Elin Brynielsdtr,1728,son
Olof, 1755, son Bryniel, 1758,son Peter, 1765,son Nils,1762,samt dtr Cathrina, 1768.I födelseboken
där jag hittat son 2 står det:Berge bodde på Solberg(j)as)ägor och står antecknad som far till Bryniel Börjesson,f 27/3 1758
Detta Solberg(j)a har jag letat efter i Madesjö,men ej funnit och då tog jag chansen att söka på Öland, dit någon hänvisade mig. Inte där heller. Vet någon något och kanske det är någon som har forskat på de här personerna.
Jag undrar också om någon kan berätta något eller hänvisa mig till något där jag kan se i vems händer gården Knalltorp varit från början. Alltså är det två saker jag ber ödmjukast om hjälp: 1.  
Vem som är far till Berge Persson och är min fffffff och 2. Något aldrig så litet om Knalltorp.