NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-02-22

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-02-22
Skrivet av: Ing-Marie Pihlström skrivet 2005-02-05, 17:50
Hej Birgitta och Jan.
Det som gäller Franz det vet jag att det är rätt efter allt collande och jag har även fått det verifierat av Vadstena-arkivet. När jag tittade igenom mina papper nu såg jag att jag en gång i samband med annat jag frågat om Franz fått ett extra meddelande från den jag då fick svar från och det gällde Fredrikas familj. Och i det står det exakt vad jag skrivit. Vad jag vet om Fredrika är,att hon kom från Örsjö och att hon hade två syskon och att brodern drunknade i barnaåldern. Detta är sådant jag fått från perso-
ner,som kände till Fredrika. En dotterdotter. Hon
berättade,att Fredrikas far drack mycket och att hanpå grund av detta
fått gå från gård och allt och att barnen fått gå och tigga mat,efter det att de tidigare haft det,efter vad jag förstått,relativt bra.Jag har betr Franz klart till 1720. Men när jag läste om Fredrika,kände jag,att jag ville veta mer om henne också. Men det är inte lätt att leta i Madesjö Kyrkböckerna gör det inte alltid så klart när man skall läsa t ex vilket år jag är inne på eller vilken gård. Men det är ju bara att kämpa på.Tror Ni fortfarande,att jag är på fel spår? Har jag fått fel uppgifter från den jag fått dem av i Madesjö.
Många hälsningar och tack för det Ni ger.
Ing-Marie