NULL Skriv ut sidan - KGF

Anbytarforum

Titel: KGF
Skrivet av: Niclas Rosenbalck skrivet 2013-03-29, 09:37
Efter snart fyra månader utan svar ifrån ordföranden i KGF så skrev jag till den alltid trevlige och serviceinriktade styrelseledamoten i KGF Conny Gustafsson och efter fem minuter hade han vidarebefordrat inloggning till mig. Tusen tack till denna KGF-klippa!  När jag tittade in i denna blogg märkte jag hur medioker den var, endast tolv inlägg sedan 2011, vilka bestod av frågor som de vilka publiceras på Anbytarforum. Ingen information fanns i bloggen om hur det är att forska i Kronobergs län, ingen forskningspublicering, kartor eller övrig information till KGF-medlemmarna fanns på de inloggningsbara sidorna. En önskan hade till exempel varit att det funnits samlade innehållsförteckningar till medlemstidningen KGF-nytts utkomna nummer samt information om de olika socknarna i Kronobergs län.  Detta bakom-dörrarna-forum (KGF-bloggen) ska ställas i relation till vad som i övrigt finns att hämta på den nya hemsidan som är öppen utåt (se: http://genealogi-kgf.se/ ). Förhoppningsvis kommer en förändring till stånd.