NULL Skriv ut sidan - Hovförsamlingen

Anbytarforum

Titel: Hovförsamlingen
Skrivet av: Mattias Denkert skrivet 2014-07-19, 10:30
Hej!
 
Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa mitt huvudbry, men hoppas på hjälp från någon klok människa.
 
Jag har en ana som gäckat mig en längre tid; hennes namn är Greta Stina Denckert, född i Överenhörna 1772 och inflyttad till Stockholm på 1780-talet.
 
De konkreta spår jag har efter henne är i Maria Magdalena CIb:3, sida 157, då hon föder en oäkta son. In alles har jag funnit fyra oäkta söner mellan 1794 och 1812, men då husförhörslängder saknas för aktuell period kommer jag inte vidare.
 
Igår fann jag så, av en slump, en dödboksanteckning på en Margareta Christina Denchardt i Hovförsamlingen 1824 (Hovförsamlingen F:1, bild 160). Åldern stämmer så när som på två år (och det har stått fel tidigare), men jag lyckas inte bekräfta att det rör sig om rätt person. Hon finns nämligen inte med i husförhörslängderna.
 
Har någon några idéer om var man skulle kunna fortsätta leta för att få veta mer om denna Margareta Christina Denchardts ursprung och kunna bekräfta/dementera att det rör sig om min ana? Tacksam för alla teorier/idéer!