NULL Skriv ut sidan - Kårsta

Anbytarforum

Titel: Kårsta
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2012-04-02, 16:12
Hej Monika!
 
Ett STOR tack så mycket som fick jag många information och tips av dig!!! Det är roligt att någon som hjälper mig om min gammelmorfar August Vilhelms historia! Ja det stämmer att min ana August som du har hittat konfirmadregistret i husf.längden 1894 som hittade jag några veckor sedan om honom och det var fick han efternamn bara Andersson men inte använder han Wallbom. Lite märkligt med efternamn som fick han två namnen som undrar jag över flera gånger. Tyvärr hann jag inte frågat min farmor om sin fars historia, trots hon gick bort 11 år sedan.  
 
 
Jag tror att min farmor visste mer om sin far August Vilhelm Wallbom Andersson än vad vet jag. Jag blev glad att någon som svar mitt frågor om min gammelmorfar bodde i Össeby-Garn och Kårsta. Jag vill gärna tar emot din hjälp som du kan letar lite om min gammelmorfars historia! Jag visste inte om att bodde han i Lidingö 1903 och därför tillbaka han tillbaka Össeby-Garn 1907 gifter sig där, det stämmer som känner jag till historia. Därför lite saknar register på min gammelmorfar August på Össeby-Garn i Gillberga, det är synd att prästen skriver inte alla register när alla var barnen! Det skulle lätt om prästen har skrivit på alla barn i register på Össeby-Garn så lätt letar jag efter August Vilhelm!
 
 
Jag har suttit och funderar på varför försvunnit min gammelmorfar August som finns inte registerar på Össeby-Garn tänkte jag men nu förstår jag varför blev så som fanns han inte med registerar på Össeby-Garn, vad bra att du lite sammanfattade om prästen skrev inte registerar alla på barnens namn. Ja det är mycket bläddrade med sådant letande, inte så lätt men ska inte ge upp! Det skulle vore bra att du och jag hjälper varandra och försöker hittar bläddrade på min ana August som kanske finns på Össeby-Garn, Gillberga om det fanns han där HFL 1891-1895? Vi ska letar i Gillberga som bättre på sätt eftersom kanske han fanns där?  
 
Du kan meddelar mig när du har hittat någon uppgifter om min gammelmorfar August Vilhelm så gärna jag tar emot uppgifter när du har tid. Du kan skickar till mig mitt privata mailet eller här på anbytarforum om du har hittar några uppgifter om honom.  
Jag får väntar lite om Augusts fader.... det är liten chans vad heter hans fader men kanske det finns någonstans uppgifter om honom i Össeby-Garn...  
 
 
 
Jag fick veta att mina släkten berättade för mig att August skulle hade en halvbror som hette Sven Andersson. Mina släkten fick hört lite rykte av min gammelmorfar berättade om detHan skulle hade en halvbror som hette Sven Andersson men det stämmer? Vi har ingen aning om det om det stämmer hade han halvbror Sven Andersson eller inte, men han skulle föddes i Össeby-Garn enligt mina släkten som sagt. Mina släkten var inte intresserad då tiden och frågat inte så mycket sin morfars historia men nu vill vi veta mera deras morfar och våra gammelmorfar/gammelfarfars historia i Össeby-Garn och Kårsta på växte upp. Det är lite saknas pusselbitar med August Vilhelm och varför fick han efternamn Andersson och halvbror.. Vi har ingen information om hans halvbror Sven Anderssons födelseort och allt... Om lättare hittar vi min gammelmorfars fader så kanske han gifter med familjen och kanske finns halvsyskon.  
 
 
Du är så duktigt att hittar bra på sätt i kyrkböcker och letar rätt information som du gav till mig min gammelmorfars historia som visste jag inte om hans uppgifter. Stort TACK TACK!!!
Jag letar också och försöker hittar lite information om min ana August.
Hör av dig gärna om uppgifter!
 
Hälsningar
Andreas L