NULL Skriv ut sidan - Lagga

Anbytarforum

Titel: Lagga
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2008-06-27, 17:43
Tack så mycket att du har skrev till mig om en del uppgifter som andra kan hjälper mig om Maja Greta Edbergs ledtråd. Kan någon tittar på Maja Gretas kyrkböcker i Skånela? hfl 1843-1847 nr 112 som heter gården: Kimsta Rote,Storhagen där hela familjen God. Maja Greta Edberg finns med kyrkböcker i Skånela som bodde hon på gården tillsammans med familjen. Maja Greta gifte sig med Karl Gustaf God 1839-05-23 i Skepptuna.Där hittade jag Maja Gretas vigselbok i Skepptuna att hennes far Eric Edberg finns med i bröllop. Jag började undrade vart tog i vägen Maja Greta Edberg finns inte med i födelseböcker.... Hon finns med i kyrkböcker på Skånela och står föddes hon i Lagga. Det är lite märkligt att finns hon inte med i födelseböcker och bara hfl..... Den fick mig som slog att hennes far var med på hennes bröllop och heter han Eric Edberg... Jag ger information med hela familjen till Maja Gretas man och barnen:
 
 
 Maja Greta fick med barnen som heter äldsta dotter Karolina God f.1841-01-04 i Skånela och död 1910-03-11 i Frösunda,Andersberg. Yngre hennes syskon: Clara Maria f.1843-07-15 i Skånela, yngste bror Frans August f.1846 i Skånela. Även finns med Karolina Gods halvsyskon i kyrkböcker på Skånela. Några av dem barnen som barn till Karl Gustaf God.
 
 
 
 
 Äldste son Karl Peter f.1824-12-22 i Skepptuna, Karl Johan f.1826-12-12 i Skepptuna. Karolina Gods halvbröder som barnen till Karl Gustaf Gods första äktenskapet med Brita Andersdotter f.1790 i Vidbo och död 1829-09-02 i Skepptuna.  
 
 
 
 
Karl Gustaf God gifte sig med andra hustru Christina Dorothea f.1800-10-06 och död 1837 i Skepptuna. De fick barnen är son Anders Gustaf f.1831-03-11 i Skepptuna och bror Klas Wilhelm f.1835-10-06 i Skepptuna. Ssist gifte han sig med Maja Greta Edberg.  
 
 
 
Det är jag vill veta vad som hänt med Maja Greta Edberg flyttar från Lagga till Skepptuna? Det måste finns Maja Greta Edbergs far och mor kyrkböcker i Lagga.  
 
Hoppas att någon som kan tittar på hfl och hjälper mig lite knuff och ledtråd till Maja Gretas födelseböcker och flyttar till Skepptuna? Det blir hoppas att det finns hon med i Lagga. Konstigt att finns hon inte med Lagga... någon som vet kan man hittar henne i Lagga eller kom aldrig hon med där i kyckböcker?
 
Jag hoppas att  hade jag gett till er nu med information så kanske ni kan tittar på dem hela familjen God.....
 
Med vänliga hälsningar
Andreas Lindblom