NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 26 februari, 2006

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 26 februari, 2006
Skrivet av: Gun-Britt Lindblad skrivet 2004-12-27, 15:49
Tack Maud jättemycket!
Värdefullt att få veta hur farmor bodde när hon kom till Stockholm, bla inneboende hos familjen Karlstedt. Där bodde ju också min farfar och då gick det som det gick, de gifte sig o fick barn!!!
 
Du hade också flera andra viktiga uppgifter i ditt svar till mig, som jag var ovetande om och det var intressant.  
Jag var bara 11 månader när min farmor Helena Maria dog, och min far, Gösta Fastrup i sin tur var bara 3 mån när min farfar Axel Theodor Fastrup drunknade. Så jag sätter stort värde på alla uppgifter jag får och har börjat att rita in ett släktträd.
En sak undrar jag fortfarande över. Jag vet inte hur min farfar drunknade och var någonstans. Han var ju officer, så närmast till hands ligger väl att detta skedde i yrket. Men det skulle vara intressant och veta vilken båt han i så fall ev. var på. Var kan man hitta sådant?  
Jag har födelsedatum 25/11 1873 på farfar Axel Theodor Fastrup i Karlshamn och dödsdatum 26/5 1914. Men där har jag ingen uppgift på vilken plats han dog på. Det står inte något om detta efter dödsdatumet och året. Kanske inte skrivs in vid drunkningar?  
Tack än en gång för värdefulla uppgifter.
Mvh
Gun-britt Lindblad, född Fastrup