NULL Skriv ut sidan - Borgvik

Anbytarforum

Titel: Borgvik
Skrivet av: Inger Andersson skrivet 2011-10-01, 20:59
Hej Peter!
Va roligt att få kontakt, det är nästan första gången jag försöker leta efter släkten på Anbytarforum!
 
Precis som du skrev så var Tyra Elvina min mormor. Synd att inte din farfar hann komma och hälsa på ute på Utö, men min mamma berättade att en av Hilmas systrar hälsade på min mormor Tyra och min morfar Oskar här ute. Det måste ha varit Amanda eftersom hon vill ha med sig mormor och morfar tillbaka till Amerika. Mina morföräldrar kunde inte åka med eftersom min mamma just skulle födas, hon är född 1926. Det stämmer ju bra med att Amanda åkte tillbaka till Amerika 1926.
 
Jag har en del gamla kort som är från min mormors fotoalbum och de är tagna i Karlstad och Karlskoga, men jag har ingen aning om vilka släktingar det är på korten. Kanske kan jag skanna fotona och skicka till dig?
 
Förra sommaren var jag och besökte Borgviks kyrka och hittade Klara Matildas grav. Besökte också museet och köpte en bok om Borgviks bruk som Sven Hugo Borg skrivit. Jag antar att det var din pappa?
Något som vore väldigt intressant att försöka reda ut hur det kom sig att Hilma flyttade från Karlstad till Utö, en ganska lång resa även om det inte var lika långt som till Amerika.
 
Tack för att du svarade, det var roligt!
Mvh, Inger