NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 19 januari, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 19 januari, 2012
Skrivet av: Håkan Sandelius skrivet 2012-01-17, 23:03
Hejsan!
 
Anna Ramsten föds 1749-11-08 (Nysätra C:3 (1746-1790) Bild 11 / sid 13). Föräldrar är Olof Ramsten och Karin Jacobsdotter. Karin dör nån gång före 1773, men jag lyckas inte hitta när. Då är Olof gift med Anna Christoffersdotter (Nysätra AI:1 (1720-1778) Bild 129 / sid 248).
Mina frågor är:
När dör Olof Ramsten? (Borde vara före 1803 när hans änka dör).
Vart tar Anna Ramsten vägen? Flyttar hon någonstans?
I generalmönsterrullorna står det konsekvent (no77) Ramlare och i HF Ramsten eller Ramstedt. Vad hette han egentligen?
Bouppteckningar för Nysättra börjar vid år 1835. Om jag vill hitta tidigare bouppteckningar, finns dom då i någon annan härad än Nysätra? (Bygdeå?).
Mest av allt är det Anna Ramstens fortsatta öden som jag är intreserad av. Dog hon som barn är jag helt fel ute. Även om hon blev kvar i församlingen så är jag fel ute. Min Anna Ramsten gifter sig i Stockholm 1771 med Johan LeClou. Hon kom till Stockholm 1768, men jag vet inte vartifrån. Har hittat passande Anna Ramsten i flera församlingar som jag har kunnat skriva av pga olika anledningar. Det finns egentligen inget som säger att jag är rätt ute nu heller.
Hoppas på hjälp.
Mvh
Håkan Sandelius