NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 12 juli, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 12 juli, 2011
Skrivet av: Sven-Erik Johansson skrivet 2009-02-19, 07:05
Hejsan Benny
 
Tack för ditt förtydligande.
 
Du skrev:
 
Söker födelse församling för Elias Nilsson (Frimodig) född 1722.Han finns i Västerbotten,i Lövånger Gid:2010.3.43100/Lövånger AI:3,hfl 1761-1825. Han var gift med Katarina Eriksdotter född 1730-01-22 i Lövånger. Jag har en uppgift att han skall komma från Västergötland men jag är väldigt tveksam till den uppgiften.Uppgiften kommer från en ansedel för Nils Löfvall Eliasson född 1753-01-20 i Lövånger son till Elias Nilsson, ansedeln har jag fått från Sven-Erik Johansson www.sikhallan.se  
Hoppas att det finns någon som kan hjälpa mig med detta  
--
 
Jag accepterar naturligtvis ditt ändrade ställningstagande från men jag är väldigt tveksam till den uppgiften till Jag tvivlar inte på dina uppgifter om Elias Nilsson
De framgår ju helt klart av GM rullorna att han kommer från Västergötland och några andra hänvisningar känner jag inte till.
Jag trodde att du hade sådana hänvisningar som jag inte kände till beroende på ditt ovanstående uttalande, men jag förstå nu att du inte hade.
Min personliga uppfattning är att man skall ha enormt med tur om man skulle kunna härleda Elias Nilsson.
Men hoppet är väl det sista som överger någon.
 
Lycka till önskar
Sven-Erik