NULL Skriv ut sidan - Mårdaklev

Anbytarforum

Titel: Mårdaklev
Skrivet av: Björn Ahlberg skrivet 2015-03-10, 10:13
Hej Ann. Det var trevligt att hitta någon släkting. Jag har forskat ganska länge och hittat mina rötter på olika håll i södra Sverige men du är den första släktingen som uppenbarar sig. Men det var trevligt. Som jag skrev flyttade Johannes till Årstad i Halland och där han 1870-05-25 gifte sig med Augustina Johansdotter från Alfshög. Dom fick, vad jag vet, fem barn som blev vuxna. Julius Edward, kallad Julle som var polis i Landskrona, Oskar Nindahl, min farfar var en tid knekt vid Kronprinsens husarer och tog sig namnet Ahlberg och flyttade senare till Strövelstorp utanför Ängelholm och var ytterst produktiv när det gällde barn. Han var född 1874 och dog 1949 samt Albertina, Nils Martin och Anders Sigfrid. Dessa har jag ingen vidare uppgifter kring. Hur jag skall försöka redovisa min farfars alla barn och alltså min fars syskon och halvsyskon kräver nog att vi knyter en epostkontakt för det skulle leda väldigt långt men min epost är bjornolillemor@telia.com så du får gärna skriva till den så vi håller kontakten
Häälsningar
Björn