NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 13 maj, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 13 maj, 2012
Skrivet av: Lars Ejby skrivet 2011-11-18, 11:05
Hej Åke.
Tusind tak for dine informationer. Jeg har også 2 andre svenske grene, jeg undersøger, nemlig Jansson og Söderberg. Min momor, Helfrid Kristina Uhlen var født Jansson. Hendes mormor hed Maria Christina Jansson (født Söderberg)Hun blev født 26 februar 1831 i Huddinge (datoen er lidt usikker)Iflg. Huddinge C:5 blev hun født 2 marts 1831 og døbt 6 marts 1831. Hun er datter af Gustaf Söderberg og Birgitta Christoffersdotter, som boede i Paradiset, Huddinge.Maria Christina døde 2 november 1867 officielt i Farentuna sogn, men jeg har fundet hendes dødsattest på Serafimer-lasarettet i Stockholm (side. 5/6 over døde og med efternavnet Söderberg)Hun døde af blodforgiftning, så vidt jeg kan se.Efter hendes død flyttede hendes familie til et fattighus (1868). Hun fik en datter, Maria Lovisa, som blev født 24 februar 1854 uden for ægteskab. Det interessante er, at Maria Lovise blev født på Drottningholm slot. Der findes muligvis et andet efternavn på Maria Lovisa Jansson men hvilket? Det lyder lidt interessant med denne måske royale forbindelse!!!!? Hvordan kan jeg gå mere i dybden med at løse gåden? Skal jeg have hjælp fra Stadskivet i Stockholm ?
Venligst
Lars