NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-12-28

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-12-28
Skrivet av: Anna Karlsson skrivet 2005-12-27, 12:36
Go'jul och gott nytt år på er alla!
 
Jättekul med släktforskning, längtar redan till sommarlovet, då jag kan börja med min egen släkt, som kommer nerifrån södra Sverige. Nu under jullovet kommer jag vara mycket hos min pojkvän här i Nordmaling. Så har tänkt springa runt och intervjua gamla släktingar till honom.  
 
Hej Bo! Du kanske kan hjälpa mig. Jag fick nyligen hjälp av Stig-Lennart Johansson, som gav mig uppgifter på (Harry Alexis * 21/12 1909 i Nordmaling). Stig-Lennart forskade åt mig och fann att han dog 1923, då han var lite över 13 år. Jag har försökt hitta en bild av honom, men mina sökningar har varit förgäves. Förra veckan var jag och min kille ner på Kommunalhuset här i Nordmaling, och sökte bland betygskataloger, men fann honom inte där heller. Fick ett tips om att det var vanligt med skolfoton på början av 1920-talet. Vet du om det fanns någon fotograf i Nordmaling vid den här tiden? Jag har ytterligare en fråga. I en bandinspelning från 1970-talet så pratas det om en ingift kvinna, som blev väldigt sjuk efter en förlossning. Hon skall varit gift med en bror till Harry. I bandet kallas deras barn för Lill-Emil och han skall ha varit jämnårig med Harry. Jag undrar vad den här kvinnan hette?
 
Julhälsningar från Anna