NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2009-08-28

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2009-08-28
Skrivet av: Tommy Andersson skrivet 2009-08-28, 21:30
Bedrövligt. Jag tillåts alltså inte bemöta obefogad och ovederhäftig kritik mot min person?
 
Sen reklamen på forumet. I regelverket står, sen oktober 2007 (så det borde inte vara någon nyhet för vare sig moderatorer eller anbytarvärd), dels
 
Anbytarforums regelverk:Tankeutbyte, inte agitation
 
Inlägg ska alltid syfta till utbyte av tankar, idéer och information, och får inte innehålla reklam, uppmaningar eller propaganda.
 
dels
 
Anbytarforums regelverk:Reklam
 
På Anbytarforum råder restriktivitet när det gäller reklam, både för varor, tjänster och för webbadresser. Det betyder att i princip alla webbadresser, förutom till föreningar, arkiv eller bibliotek, som blir omnämnda kan komma att raderas.
 
Detta gäller naturligtvis inte adresser som omnämns under ämnet Länktips, där vi tvärtom vill se reklam för webbsidor. Det är dock inte tillåtet att upprepade gånger göra reklam för samma webbsida.
 
Det möter heller inga hinder att omnämna webbadresser i relevanta sammanhang, av typen: ”Boken du sökte hittade jag i Libris-katalogen (www.libris.kb.se)...” eller ”Uppgifterna är hämtade ur PLF:s databas (se ”http://www.plfoskarshamn.se/”)
 
Varför raderas mitt försvar mot oprovocerade påhopp, medan reklamen är kvar?
 
Bara en enkel fråga.
 
Till yttermera visso får jag ett brev från moderatorn, den anonyme moderatorn, där densamme beklagar att han/hon inte känt till regeln om att reklam inte får förekomma på forumet, men att det ska beivras i fortsättningen.
Ja, men alla inläggen där reklam görs då? Varför får dom vara kvar, samtidigt som mina inlägg plockas bort?
Jag är en stark anhängare av konsekvens, om A är fel och B är fel, men bara A plockas bort.. då är det nåt fel på dom som administrerar, allrahelst som dom konstaterat att även B är fel.  
 
Antingen får mina inlägg vara kvar ograverade - eller så plockas alla inlägg med referenser till en databas som säljs med vinstintresse också bort. Det måste ju vara den logiska konsekvensen av det brev jag fått av administrationen.  
 
med mycket vänlig hälsning,
 
Tommy