NULL Skriv ut sidan - Sidensjö

Anbytarforum

Titel: Sidensjö
Skrivet av: Kristina Edström skrivet 2013-11-09, 17:42
Tack Paul, Bertil och Per för uppgifterna!
Det är mycket värdefullt för mig då jag saknar den lokalgeografiska och lokalhistoriska kunskapen om bygden som ni har! Tack ännu en gång!
Den här delen av mina anor blir inte mindre klurig. mer frågetecken som kanske kan rätas ut?
Har kollat upp min ana Stina Månsdotter Siömans bror Johannes Månsson Frimodig f. 1748 i Nolås, Sidensjö som blir ordinarie indelt soldat nr 40 Röbäck, Umeå landsförsamling 14/9 1774 i Överstelöjtnantens kompani, Västerbottens regemente. Han rymmer i maj 1779. (Där föds också sonen Karl Petter Johansson Frimodig Lilja 1779 14/2)
Johannes hustru Karin Andersdotter Lind återkommer till Backen, Sidensjö (AI:3 s 230) och får 1787 19/2 (C:3 bild 64) oäkta dottern Anna Stina. Denna Anna Stina återfinns i Prästgården (AI:3 s 173) med noteringen ”bort”. Finns det någon vidare uppgift om denna Anna Stina och vad hon har/får för patronymikon?
1791 21/10 dör änkan Karin Andersdotter i Backen 46 år (C:3 bild 303). Är detta Karin Andersdotter Lind? Finns det någon uppgift i så fall om var och när Johannes Månsson Frimodig dog?
Med vänlig hälsning
Kristina i Norrköping