NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 11 februari, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 11 februari, 2011
Skrivet av: Barbro Bergdahl skrivet 2009-08-11, 12:57
Hej  
Frågor på Fam Lagergren Öland Glömminge  
 
Har fått en hel del info från släkten men även från detta forum.  
Men nu så har det tagit stop, söker efter fortsättningen på min släkt från Öland Glömminge Eller ev Kalmar trakten osäkert var ifrån vi kommer innan Öland och när de ev. kom dit och vart i från de kom osv.  
Har kommit ner till Carl-Johan Lagergren född 1816-12-14,han var gm Johanna Jakobsdotter, född 1835-08-19 de kan vara född i Kalmar eller i Glömminge ? hans far hette Peter (eller det kan stå något annat namn kan vara Jonas vi är osäkra)Lagergren, gm Elin Håkansdotter,Inga uppgifter på när de är födda eller avlidna där, troligen från Ryd i Småland ?  men det är här som jag saknar uppgifter samt gärna om det går att få fram syskonen, på både Peter(Jonas) och Carl-Johan , samt på Johan August sida.  
Min Farmor hette Ingeborg, Född Lagergren, 1898 gm  Oscar Natanael Pettersson från Långasjö.  
Detta är hennes far Johan August Lagergren, född 1862-05-30 gm (modern)Kan ha hetat Maria ? här saknar jag uppgifter.
 
 
Är det någon som kan veta något så skriv gärna en rad, mitt direkt mail är barbro.bergdahl@rf.se  
Tack för hjälpen