NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2003-07-30

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2003-07-30
Skrivet av: Bernt Bergkvist skrivet 1999-06-08, 20:52
Håller på att bli gråhårig i sökandet efter min mormors mor. Hon hette Ida Maria Pettersson, född 1882-12-27, okänt var (än så länge).
1911-05-25 får hon dottern Maj-Lis, med okänd fader. Hon står antecknad som tjänarinna i SCB:s födelselängd. 1912-07-21 får hon dottern Stina Maria (min mormor) också här är fadern okänd. Bägge dessa är födda i St Olai. Eftersom jag är på jakt efter denna Ida Marias födelseförsamling så skickade jag efter SCB:s församlingsbok 1910 i hopp om att hon kommit till St Olai redan då... Denna bok innehåller över 25000 personer, skrivet av en person som inte direkt är mästare i välskrivning. Jag har skummat igenom den utan att hitta något, men jag kan säkert ha missat något.
 
Så till frågorna:
Är det någon som stött på denna familj? (Skall enligt uppgifter ha flyttat till Kila(D) 1913-14 (Ej kontrollerat).
Finns det någon som har ett hum om hur denna församlingsbok är uppbyggd? Såvitt jag kan se är det ett virrvarr utan dess like, ingen bokstavsordning, åldersordning eller liknande.
Finns det någon som kan tänkas ha ett tips om hur jag annars skall hitta Ida Marias födelseförsamling?
 
Tips mottages med enorm tacksamhet!
 
Bernt Bergkvist
 
Detta inlägg flyttades den 17 oktober 2009 från Socknar, Norrköping.
Magnus Hjärtström, moderator