NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 03 januari, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 03 januari, 2011
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2010-12-22, 22:18
Hej!
Jag behöver era hjälper att hittar en person som heter Anders Gustaf Hansson f.1817-04-14 i Norrbärke? Jag har tittade på hans födelsebok och hans far heter Hans Jonsson fr? Gruvberget eller annan ort? sista raden namnen som Enbo på gård? Vad står sista raden? Mor Maja Persdotter? Jag har försökte letade efter Anders Gustafs gården men hittade ingen och hittade inte heller om deras föräldrar. Det skulle vore roligt att hittar om Anders Gustafs föräldrar i Norrbärke men gård? Det blev stopp som hittade jag inte honom på husförhör.
Kanske någon som kan hjälper mig att hittar om honom?
 
 
 
 
Jag har tittade på 1842 som vigselbok på Anders Gustaf som gifte sig med Sara Lisa Danielsdotter 1842-12-26 i Norrbärke. Står drängen Anders Gustaf Hansson sen kommer ifrån gård början bokstäver B... sen svårt att se vad står, hoppas någon som är expert på vad står där? Jag försökte tittade på flera gånger som tror jag det är början med B eller Björkbacken eller annan ort? Hemmansdotter Sara Elisabeth Danielsdotter från Plogsbo.
Jag vill veta om Anders Gustafs föräldrar och var kommer han ifrån gård? Jag är nyfiken!  
 
Hoppas att någon hjälper att hittar om honom? Det blev stopp och vet jag inte hur ska jag letar nu. Jag hoppas att kan jag letar vidare lite bakåt tiden längre om det gården som vet jag var som Anders Gustaf föddes där.
 
Mvh
Andreas Lindblom