NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 03 januari, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 03 januari, 2011
Skrivet av: Andreas Lindblom skrivet 2010-12-23, 14:05
Hej Leif!
Tack så mycket som du hittade om Hans Janssons från Gruvbergets! Skönt att veta som det är rätt gård som kollade jag upp som du har tittat på födelsebok så det är rätt plats. Jag hittade inte heller om Gruvberget i hfl. Det är mysterium med Anders Gustaf Hansson!
 
Tusen tack!!!
 
 
 
Jag menar att Anders Gustaf Hansson gifte sig med Sara Lisa Danielsdotter på vigselbok 1842.  
 
 
De gifte sig 1842-11-25 i Norrbärke.  
 
 
 
Du kan tittar på Kopparberg,Norrbärke E:2 Vigsel 1814-1852?  
 
 
Jag har läst om Anders Gustaf och Sara Lisa Danielsdotters vigselbok 1842 då står där: Drängen Anders Gustaf Hansson sen vet jag inte var kommer ifrån han? Det börjar bokstäver ser jag B....behöver ditt hjälp vad står som kommer ifrån han? Hemmansdotter Sara Elisabeth Danielsdotter från Plogsbo.  
 
 
Sen letade jag efter Anders Gustaf Hanssons hfl lite bakåt tiden fram till 1838-1848:
Jag tittade på Anders Gustaf Hansson som arbetade drängen i Flatenberg och kunde jag inte fortsätter att letar efter honom bakåt tiden lite längre eftersom det blev stopp nu. Hoppas att du kan hjälpa mig att vad står där om Anders Gustaf Hanssons flyttar från?  
 
 
Du kan tittar på husförhör: Kopparberg Norrbärke AI:10D 1838-1848 Flatenberg nr 42 som arbetade han i drängen. Han flyttar från börjar bokstäver S.... sen vet jag inte vad står där. Jag tycker att börjar med S... kanske jag har fel.
 
Hoppas att kunde jag vidare bakåt tiden lite längre om hittar jag Anders Gustafs föräldrar och kanske hade han flera syskon.  
 
Andreas