NULL Skriv ut sidan - Förslag, råd och tips angående släktforskningsprogram

Anbytarforum

Titel: Förslag, råd och tips angående släktforskningsprogram
Skrivet av: Bertil Englund skrivet 2012-02-27, 00:04
Jag kan inte hjälpa att jag tycker det är snålt av Disgen att låsa sig till så få personer.
Hade personligen köpt programmet för länge sedan om jag kunnat testa hur det fungerar med massor (> 50 000) av folk  (och det fungerat bra). Man kan låsa andra delar av programmet. Jo, jag förstår nog att det fungerar men hur, det har jag aldrig kunnat testa? Tänk om, Disgen-folket!  
Jag vet inte hur många personer jag rekomenderat att prova Min släkt eftersom dom kan testa det och sedan lägga en ringa slant om dom vill ha bort splash fönstret och fungerande utskrift.  
 
Datbashantering är en ganska komplicerad uppgift och där skiljer det sig ofta oerhört mycket både i hastighet och säkerhet. Det är stor skillnad på om en operation tar 5ms, 5s eller 5 minuter, eller om det krachar en gång i timmen eller aldrig.  
Eftersom Min Släkt tillåter mig att testa fullt ut så köpte jag det då det är snabbt ( och under tio år inte strulat en enda gång), punkt. Dock finns det brister även i Min Släkt, såsom att individ-index ändras vid varje export till ged-fil, detta är mycket mycket irriterande, MEN .. jag visste om det och köpte det ändå bara för att jag fått testa det fullt ut. Så jag håller helt med Bloggaren du hänvisade till, låt oss testa programmen fullt ut om ni vill att vi skall köpa det.  
 
Appropå testa program så hoppas jag du testat gratisprogrammet Gramps för det är ju ganska användbart och går ju även att använda till diverse specialuppgifter om du har ett annat huvudprogram.